Social kritik # 141 /2015 artikeladgang

Whistleblowing, det produktive menneske, folkeskole, videoafhøringer af børn, mm.

INDHOLD marts 2015


WHISTLEBLOWER-ORDNINGER / Erik Mygind du Plessis

DET PRODUKTIVE MENNESKE / Maria Appel Nissen, Mia Arp Fallov, Pia Ringø, Jens Kjaerulff og Rasmus Hoffmann Birk

VERDENS BEDSTE FOLKESKOLE?
– ELLER FANDEN TAGER DE SIDSTE
/ Inge Marie Skaarup

HVIS ALLE BØRN SKAL VÆRE MED I DET STORE FÆLLESSKAB – ER DER SÅ STADIG PLADS TIL DET NÆRE VENSKAB? / Anders ”Nold” Petersen

SAMFUNDSETISK DANNELSE / Peter Mikkelsen (anm.)

DET ER JO FOR BARNETS BEDSTE
– VIDEOAFHØRINGER AF BØRN I SAGER OM SEKSUELT MISBRUG
/ Sussie Nielsen

VIDENSBRO OG VIDENSINFRASTRUKTUR
– OPLÆG TIL REFLEKSION OM VIDENSBASERING I SOCIALT ARBEJDE
/ Niels Christian Barkholt

PERSONLIGE FORTÆLLINGER I EN PSYKIATRIFAGLIG DISKURS / Kamilla Pedersen

PSYKIATRIENS IMPLOSION OG DET SOCIALES GENKOMST / Benny Lihme

OM SAMTALER / Pernille Jensen (anm.)

AT VÆRE PROFESSIONEL I RELATIONER / Birgit Kirkebæk (anm.)

LEVEVILKÅR I UDKANTEN / Bjarne Andersson (anm.)

EN SKAMPLET
/ Morten Thing (anm.)

DET FÆLLES MÅLTID SOM DEMOKRATIETS  GRUNDPILLE
/ Anders Riel Müller (anm.)

EN KAMP FOR BEFOLKNINGENS GRUNDLÆGGENDE RETTIGHEDER … / Richard Lee Stevens  (anm.)

SOCIOLOGIEN SOM RÅT KØD / Benny Lihme (anm.)