Social kritik # 147 /2016 artikeladgang

Tema: Usikkerhed og udelukkelser på arbejdsmarkedet

INDHOLD oktober 2016


PREKARIATET / Dan V. Hirslund & Julie Rahbæk Møller

UDSTATIONEREDE BYGNINGSARBEJDERE I DANMARK: MIDLERTIDIGHED I PROCES / Astrid Stampe Lovelady & Jens Arnholtz

AT NAVIGERE I USIKKERHED, PREKARISERING OG NEOLIBERAL BEKÆFTIGELSESPOLITIK / Anne Görlich

’DET ER JO IKKE SÅDAN, AT VI HAR EN FRI HYLDE’
– TVÆRFAGLIGE REHABILITERINGSTEAMS UNDER LUP
/ Sanne Vinther Nielsen & Danny Fogsgaard

UDVIKLING OG STABILITET – EN ETNOGRAFISK ANALYSE AF DET SOCIALE ARBEJDE PÅ KOFOEDS SKOLE OG I SETTLEMENTET I KØBENHAVN / Julie Rahbæk Møller & Jan Bjerregaard


NÅR DEN DYGTIGE LÆRERS PRAKSIS SKYGGER FOR . . . . / Birgit Kirkebæk (anm.)

Minitema: Børn mellem viden & politik


YDRE MOTIVATION VERSUS MENNESKELIGT ENGAGEMENT / Claus Steensgaard

KORTLÆGNING SOM VIDENSBASERING AF PÆDAGOGIK / Line Togsverd

FRA SKOLEPOLITIK TIL LÆRERES KRYDSPRES I PRAKSIS / Lotte Hedegaard-Sørensen & Sine Penthin Grumløse

TIL BARNETS BEDSTE – MED FORÆLDREANSVARSLOVEN I HÅNDEN / Anja Marschall


NÅR FÆLLESSKABET STÅR OG FALDER MED DEN ENKELTE ELEVS FORHOLD TIL SIG SELV / Iram Khawaja & Hanne Knudsen

DA NEURASTENIEN KOM TIL BYEN – ELLER: HOW STRESS WAS BORN / Peter Thielst

IKKE LIGEFREM NOGET LYSTHUS / Klavs Birkholm (anm.) 

GAMLE TYRKERE I DANMARK: DET ER IKKE SJOVT / Knud Vilby (anm.)

SOCIOSKÆLVENES BY / Benny Lihme (anm.)

DET SKRIDER AD HELVEDE TIL
/ Knud Vilby (anm.) 

FORTÆLLINGER FORMIDLER KOMPLEKSITET / Mogens Jensen (anm.)