Social kritik # 146 /2016

INDHOLD juni 2016


GRÆNSER – en del af skolens orden / Ning de Coninck-Smith

DEN ÅBNE SKOLE OG DET AUTENTISKE MELLEMRUM MELLEM SKOLEN OG VIRKELIGHEDEN / Justine Grønbæk Pors

GRÆNSELØSE ORGANISATIONER – FRA CO-CREATION TIL CO-STABILIZATION / Mathilde Hjerrild Carlsen & Nana Vaaben

BEKYMRINGSSAMTALEN. / Iram Khawaja & Hanne Knudsen
Da skolen blev facilitator af forældresamarbejde om elevens selvinklusion

KVALITET I DE VIDEREGÅENDE UDDANNELSER
– en ny formel for arbejdsmarkedstilpasning? / Carsten Bendixen & Jens Christian Jacobsen

SÅDAN ER KAPITALISMEN.
En kapitalistisk økonom gennemhuller frimarkedsideologernes Liberal Alliance-argumenter / Knud Vilby (anm.)

KONKURRENCESTATSBEGREBET ER NEDSLIDT / Peter Bundesen

MENNESKERETTIGHEDER MIG HER OG MENNESKERETTIGHEDER MIG DÉR / Peter Thielst (anm.)


FORSTYRRELSER I DET RØD-HVIDE / Benny Lihme (anm.)

OM PSYKIATRIENS SYGDOMSBEGREB OG HVAD DET GØR / Pernille Mørch Jensen

MELLEM SANDHED OG ILLUSION
– Marx’ dialektiske ideologibegreb og dets relevans i dag / Kristian Thorup

SORTSYN / Benny Lihme (anm.)

BEVÆGENDE BOG MED FREMTID SOM KLASSIKER / Morten Thing (anm.)

FOREBYGGELSE AF AL SLAGS KRIMINALITET / John Hatting (anm.)

kr. 175,00 (+ lev.)